Groente en fruit

Gepubliceerd op 17 maart 2020 11:48

Groente en fruit

 

Ik volgde het FoodMindsetprogramma van healthy for me en ik merk dat veel powervrouwen moeite hebben met groente eten.

Soms heb ik het idee dat veel mensen bij groente denken aan avondeten. Ja als je daar 500 gram groente moet eten, zou het mij ook tegen gaan staan. Zo’n heel groen bord.

 

Het kan veel makkelijker. Ik eet ongemerkt per dag bijna een kilo groente (als ik s’ avonds ook groente eet.)

En dat kan heel makkelijk. Namelijk door s’ morgens heel bewust een bak met rauwkost te maken.  250 gram cherrytomaatjes, een flinke paprika in reepjes en een komkommer in stukjes een zak snackwortels etc etc. Dan zit je al snel aan de 500 a 600 gram groente, alleen al met snack groente. En het argument dat het zoveel werk is, druk ik hiermee ook meteen de kop in, het is welgeteld: 3 minuten werk om die bak klaar te maken. Zet de bak op je bureau, aanrecht, dashboard whatever.  Krijg je trek in lekkers? Leer jezelf aan dan eerst een paar stukken rauwkost te eten. Als je daarna nog steeds trek hebt, kun je ALTIJD nog een stukje lekkers pakken.

 

Ik heb voor het snijden overigens de ultieme snij manier van een paprika, want dat is toch altijd wel het meeste werk:

Wanneer je een paprika ziet, zitten er altijd inhammetjes over de hele lengte. Als je precies daar snijdt, ben je meteen bij de zaadlijsten. En kun je die makkelijk eruit halen, en zoals je ziet op t laatste plaatje, ZERO waste. Want alleen de pitjes met het kroontje gaat in de prul.

Ik heb deze life-hack geleerd en tegenwoordig maak ik hierdoor in maximaal 3 minuten een bak groente klaar (cherrytomaatjes, komkommer en paprika)

 

Zelfs als ik een dag op pad ga, heb ik de bak bij me. Ten alle tijden zal ik voorkomen dat ik met honger een tankstation in ga en alles koopt wat mij roept.  Wat ik merk, is als ik het s morgens niet maak, maar wel ongesneden meeneem, ik ook mijn ego stemmetje hoor roepen dat het zoveel werk is, en je was net even lekker bezig in je bestand/met je klant/client etc. Maar als je weet waar je t voor doet, is alles makkelijker.

 

Ik heb tijdens mijn (borstkanker) behandelingen en het FoodMindset nog iets geleerd. Als je iets wilt, helpt het naar de eindstreep te kijken, vergeleek het altijd met gymmen vroeger, balanceren op de balk. Hoor je je leraar nog roepen? “ Niet naar beneden kijken maar naar het einde van de balk, anders val je” dit kan ook toegepast worden op bijvoorbeeld afvallen. Ook al lijkt het af en toe lekker om je van die balk te laten vallen, maar als je aan t eind van de balk beter in je vel wil zitten en misschien wel in bikini over het strand wil paraderen, is laten vallen niet de oplossing, want met vallen komen de excuses.

 

Dus mensen, ga lekker naar de markt, haal groentes die je lekker vind en doe je zelf een mooie bak cadeau. Elke dag is het een feestje als hij bij mij weer gevuld op het aanrecht staat, klaar om mee te gaan met mijn dag. 

 

Liefs Lonneke (Lucie 😉)


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.