Hoe ik gemakkelijk 10 KG af viel

Gepubliceerd op 26 augustus 2020 om 10:09

Op 27 december 2018 werd ik geopereerd. Mijn baarmoeder werd verwijderd, omdat ik heel veel menstruatie klachten had. Om de week werd ik ongesteld en daarnaast had ik enorme last van PMS klachten (om de week!) Dit heeft 2 jaar geduurd en verwijt ik aan mijn koolhydraatarme dieet dat ik na mijn tweede bevalling heb gevolgd. Voeding heeft namelijk enorm veel invloed op je gezondheid en hormoonhuishouding. (Daar ga ik ook nog een blog over schrijven.)

 

Maar goed, een hormoonhuishouding die totaal over hoop ligt en een operatie die ik als heel zwaar in herstel heb ervaren was niet goed voor mijn gewicht. Ik kwam aan, zo een 10 kilo. Doordat ik een half jaar thuis zat vanwege mijn herstel, weinig beweging had en mijn hormonen in puin kwam er langzaamaan steeds wat bij. Nu moet ik zeggen dat ik alsnog tevreden was over mijn lichaam, ik baalde alleen enorm dat ik sommige broeken niet meer aan kon. 

 

Het heeft heel lang geduurd voor mijn hormonen en lichaam weer in balans waren, na een aantal pogingen waarbij ik probeerde af te vallen en het niet lukte vanwege die disbalans heb ik het los gelaten en geluisterd naar mn lichaam, dit is niet het moment. Tot mei dit jaar, ik merkte aan mijn lichaam en mijn hormonen dat ik mij veel beter voelde. Mn lichaam was hersteld (en dat heeft lang geduurd!) Ik vond het dan ook tijd om weer een poging te wagen. En tot mijn verbazing viel ik nu wel af.

 

Eigenlijk deed ik niet veel meer dan anders. Mijn eetpatroon is aardig op orde, ik eet voornamelijk gezond en geniet op zijn tijd ook van wat minder gezonde keuzes. Ik heb na mijn koolhydraatarme dieet al een hele grote omslag gemaakt in mn eetpatroon en mindset. Ik voed mijn lichaam voor 80% met voedzame producten. Zo eet ik dagelijks 2-3 stuks fruit, eet ik iedere dag tussen de 300-500 gram groente. Kies ik altijd voor volkoren producten, eet ik dagelijks zuivel en ik eet geregeld vegetarisch. Dat voeden maakt dan ook een groot verschil. Je kunt je lichaam voeden en vullen. Je lichaam voeden doe je door te kiezen voor 80% voedzame producten, omdat je lichaam dat nodig heeft om optimaal te kunnen functioneren. Je zal namelijk enorm veel verschil merken in weerstand, energielevel, toestand van huid/haar en je slaap. Ik voed mijn lichaam zodat ik mij beter voel en over de dag heen goed verzadigd ben. Wanneer je ervoor kiest om je lichaam te vullen (met wit brood, sapjes, koekjes. snoep, etc), zal je voortdurend trek hebben, minder energie hebben, prikkelbaar en zal je dit op lange termijn ook aan je gezondheid merken.

 

Daarnaast heb ik tijdens het afvallen geen enkel moment gehad dat ik het gevoel had op een dieet te zijn. Omdat ik mij zelf geregeld wat minder gezonds gun. Gun, omdat ik er echt van kan genieten zonder dat ik mij schuldig voel of denk dat mijn dieet verpest is. Ik hou van chocola! Maar ook geniet ik van af en toe wat chips en hou ik van uit eten! En na de smart lock down door Corona heb ik de etentjes weer ingehaald, want oh wat miste ik die! Ik heb niets hoeven laten staan. Ik heb alleen naar mijn lichaam geluisterd, heb ik hier echt trek in? Of heb ik trek omdat ik moe ben? Of heb ik trek omdat ik ergens wat stress van heb? Wanneer ik trek heb omdat ik er echt trek in heb, is mijn keus snel gemaakt. Genieten! Is het trek vanwege vermoeidheid of een andere reden? Dan weet ik dat als honger niet het probleem is, eten niet de oplossing is. En ook dan is de keuze snel gemaakt.

 

Maar dat is niet het enige wat ik heb gedaan. Ik heb mijn maaltijden iets omgegooid. Waar ik voorheen 3 grote maaltijden per dag at met soms een tussendoortje. Heb ik er voor gekozen om 5 eetmomenten op een dag te hebben. Waarbij ik in de ochtend meer at en naar mate de dag vorderde minder. Voor mijn gevoel at ik meer dan ik hiervoor deed. En toch viel ik gemakkelijk 10 kilo af in 3,5 maand! Ik hield de eerste 2 weken mijn voeding bij om weer even goed inzicht in mijn voeding te krijgen en waarna ik weer op mijn lichaam vertrouwde. Je lichaam is zo prachtig en mooi, het geeft alles al aan jou aan. Je hoeft alleen maar te weten hoe je naar die signalen luistert.

 

En niet te vergeten mijn mindset. Het eerder kunnen loslaten omdat ik naar mn lichaam luisterde, mn lichaam moest wat langer herstellen. Dat accepteerde ik. Ik weet dat ik geen dieet wilde volgen, dus volgde ik de richtlijnen van mijn eigen programma. Dat is wat werkt, dat is geen dieet. Ik weet dat wanneer ik mijn lichaam voed, daar zeer gebaad bij bent. Ik weet ook dat ik mag genieten van minder gezonde keuzes, omdat ik weet dat ik het daardoor vol hou. De rest van mijn leven. Ik weet ook dat ik mij niet schuldig hoef te voelen of hoef te denken dat ik na een etentje (of 2, of 3) aankom. Ik weet dat ik het kan, omdat ik dit wil. Ik weet dat ik door strenge  dieetregels mij niet beter ga voelen, net zoals dat ik weet dat ik niet blij word als ik een hele reep chocola op eet. Ik weet dat afvallen een langzaam proces is, ik accepteer dat ik soms een week niets afval en vervolgens wel. Ik weet dat ik me daar niet druk over hoef te maken, omdat ik weet dat gewicht maar een getal is. Ik weet dat wanneer het een dag even minder is, dat niet erg is. Ik accepteer dat niet perfect ook goed genoeg is. Ik weet dat ik altijd een keus heb, een keus om het anders te doen, een keus om mijn gedachten om te buigen. Ik weet dat elke keus die ik maak goed is omdat ik kies voor de dingen waar ik blij van word. Ik weet dat ik belangrijk genoeg ben om mij niets van de mening van anderen aan te trekken.

 

En deze shift in mijn gedachten is wat ervoor gezorgd heeft, dat ik die 10 kilo voor mijn gevoel met gemak heb verloren. Want afvallen hoeft niet moeilijk te zijn, je moet alleen weten hoe je dit moet doen.

 

En hoe je dat doet ga ik je precies vertellen in mijn FoodMindset programma dat start op 5 september. We gaan 10 weken online aan de slag om ervoor te zorgen dat jij blijvend afvalt op een makkelijke manier en daarbij een enorme mindshift gaat maken!

 

De investering is SLECHTS € 297,00. Dit bedrag mag in 1 tm 5 maandelijkse termijnen worden voldaan. En omdat ik erkend ben bij de zorgverzekering is er een grote kans dat jij een deel of het volledige bedrag vergoed krijgt!

 

Na het FoodMindset programma:

*Weet jij welke voedingstoffen er zijn en wat voeding voor jouw lichaam kan betekenen

*Weet jij hoe je moet luisteren naar je lichaam en weet jij wat jouw lichaam nodig heeft!

*Hoef jij geen calorieën meer te tellen

*Kun jij etiketten lezen en daardoor maak jij slimme keuzes

 

*Je gaat weer genieten van voeding, zonder jezelf druk te maken over het getal op de weegschaal 

*Heb jij een  gezond eetpatroon, zonder dat jij je schuldig voelt over een stukje taart of pizza

*Heb jij geen strenge regeltjes en ook geen lijst aan verboden producten meer

*Heb jij weer balans en structuur in je eetpatroon

*Weet jij de 80-20 regel goed toe te passen in jouw eetpatroon

*Is er geen sprake meer van de alles of niets methode!

 

*Weet jij om te gaan met eetbuien en emotie eten 

*Weet jij om te gaan met stress zonder dat dit invloed heeft op jouw eetpatroon

 

*Heb jij meer energie, voel jij je fitter en gezonder!

*Weet jij welke invloed beweging heeft op een gezond en energiek leven en dat je daarvoor niet perse naar de sportschool hoeft 

*Weet jij precies wat je valkuilen zijn en vooral hoe je daar slim mee om kan gaan!

 

Wat jij tegen jezelf zegt, bepaald hoe jij je voelt, wat je denkt en wat je doet.

Na het programma:

*Heb jij meer zelfvertrouwen en ervaar jij meer zelfliefde

*Heb jij een ijzersterke mindset en weet jij om te gaan met negatieve gedachten en belemmerende overtuigingen

*Kun jij eindelijk vrijheid ervaren omdat je blij bent met jezelf en niet meer de hele dag op een negatieve manier bezig bent met eten

*Heb jij alle tools en handvaten in handbereik om te gaan voor een gezonde leefstijl met blijvend resultaat!!

 

Waar wacht je nog op?!


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.