Niet vullen maar voeden!

Gepubliceerd op 9 november 2018 17:06

De aankomende periode staat weer in het teken van alle feestdagen die komen gaan. Hartstikke leuk en gezellig natuurlijk. Maar waar we denk ik allemaal wel een beetje tegen aan kijken zijn al die lekkernijen in de schappen.

Eind augustus liggen de schappen al vol met pepernoten en schuimpjes, maar wanneer je nu boodschappen doet ontkom je echt niet meer aan al dat eten. Schappen vol met tientallen verschillende pepernoten, chocola, schuim en marsepein. De Sint Maarten reclames die bij iedere kassa staan te schreeuwen “neem mij mee”!

En wat dacht je van al die kerstgerechten. Waar je normaal gesproken één sausje hebt staan bij de biefstuk, heb je nu keus uit 6 verschillende, niet al te gezonde sausjes. Alle hapjes die je onderweg in de winkels al kan proeven en al die oliebolkramen op ieder winkelplein? Dan in december al die feestjes nog af. Borreltje hier, hapje daar.

De maand december is de maand waarin we met zn alle weer alle teugels los gooien en ons met zn alle weer voornemen om 1 januari te gaan afvallen. Maar HO STOP! Wat is dat voor voornemen? Ons met zn alle vol VRETEN om daarna weer volgas tegen alle kilo’s te vechten?! Tuurlijk moet je ook genieten van alle dat lekkers in de schappen. Maar waarom niet met mate?

Heb jij zin om deze feestdagen lekker te eten maar wil jij niet aankomen? Misschien heb je dan wat aan deze 10 tips?!
1. Doe nooit boodschappen met een lege maag! Want doe je dat wel, dan maak je het je extra moeilijk met al dat lekkers.
2. Maak een boodschappenlijstje en koop ook echt alleen wat er op je lijstje staat.
3. Beperk je oliebollen, pepernoten en schuimpjes tot 1 keer per week. Des te meer geniet je er van, omdat je er zo naar uitkijkt!
4. Wil je dan toch liever die hele zak pepernoten eten en dat 3 keer per week, ga dan sporten!! En je hoeft niet meteen een abonnement bij de sportschool te nemen. Een half uur stevig door wandelen of gewoon eens wat vaker de fiets naar je werk pakken zorgt al voor extra beweging!
5. Eet liever 6 x per dag dan 3 hoofdmaaltijden. Voed je lichaam in plaats van vullen. Wat eigenlijk gewoon inhoudt, dat wanneer je voldoende en gevarieerd eet, je ook minder snel geneigd bent om te gaan snaaien.
6. Wees bewust van wat je eet. Stop niet alles zonder na te denken in je mond. Maar ga bij je zelf na, heb ik echt zo een honger? Wat voor cijfer geef ik die pepernoten. Zijn ze maar een 5 waard, laat ze dan lekker liggen. En natuurlijk wanneer die pepernoten op dat moment echt een 10 waard zijn, eet ze dan gewoon lekker op en geniet! Al kan ik niet geloven dat die lekkernijen je iedere dag een 10 waard zijn!
7. Plan etentjes en borrels bij jou thuis. Dan ben jij die gene die beslist wat er op tafel komt en kun je voor gezondere varianten kiezen.
8. Spreek van te voren met jezelf af wat en hoeveel je wilt gaan eten. Zo voorkom je bunkeren, want afspraken met jezelf verbreek je niet!
9. Maak eens wat vaker een wandeling, met dit koude weer is dat heerlijk en gezond. Wist je trouwens dat kou er voor zorgt dat je lichaam harder moet gaan werken, waardoor je dus meer calorieën verbrand! En buiten dat doe je ook nog eens extra vitamine D op.
10. Wanneer je niet pas 1 januari wilt starten met afvallen, maar voor de kerst al wat kilo kwijt wilt, stuur mij dan een berichtje via mail of whatsapp en ik begeleid je graag naar een gezondere leefstijl, met blijvend resultaat. En het leukste van allemaal, ik geef tm 31 december ook nog eens 20% korting!


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.